close

 

Maroon 5 是我最愛的樂團之一

而讓我更愛他們的一首歌就是這首

She will be loved

這首歌是收錄在 《 Song about Jane

整張專輯是獻給主唱 Adam Levine 的前女友 Jane Herman

2005年樂團也憑著這張專輯獲得葛萊美新人獎

歌詞內容寫著是一個傻男孩愛上萬人迷女孩,為愛無條件付出但不求任何回報

女孩只有在有困難的時候才會想到他,他了解,卻繼續癡癡等待

So sad but damn beautiful


 

這個版本是在 Walmart Soundcheck 現場版本 (still awesome!!

 


 

而這個版本是 Boyce Avenue & Tiffany Alvord  cover  (超愛這個吉他前奏

 


 

 

不專業歌詞翻譯 :

 

Beauty queen of only eighteen

選美皇后,年方十八

She had some trouble with herself

她有些麻煩

He was always there to help her

他總是在一旁幫她

She always belonged to someone else

但是在她身邊的卻不是他

 

I drove for miles and miles

我跋涉千里

And wound up at your door

到了妳的門前

I've had you so many times

我見了妳很多次

But somehow I want more

但是就是不夠

 

I don't mind spending everyday

我不介意每天每夜

Out on your corner in the pourin' rain

即使傾盆大雨也無所謂

Look for the girl with the broken smile

為了那個破碎笑容的女孩

Ask her if she wants to stay a while

問她是否願意再多待一會

And she will be loved,

她一定會找到一個愛她的人

and she will be loved

 一定會的

 

Tap on my window, knock on my door

妳有時輕叩我窗門

I want to make you feel beautiful

我只想讓妳覺得快樂

I know, I tend to get so insecure

我知道我有點不安

It doesn't matter anymore

但是都已經無所謂了

 

It's not always rainbows and butterflies

不是每次都像彩虹飛蝶般美麗

It's compromise that moves us along, yeah

妥協犧牲才能前進

My heart is full and my door's always open

我心滿溢,大門敞開

You come anytime you want

隨時都等著妳來

 

I don't mind spending everyday

我不介意每天每夜

Out on your corner in the pourin' rain

即使傾盆大雨也無所謂

Look for the girl with the broken smile

為了那個破碎笑容的女孩

Ask her if she wants to stay awhile

問她是否願意再多待一會

And she will be loved,

她一定會找到一個愛她的人

and she will be loved

一定會的

And she will be loved,

她一定會找到一個愛她的人

and she will be loved

一定會的

 

I know where you hide alone in your car

我知道妳獨自躲避

Know all of the things that make you who you are

妳也清楚,怎麼會走到這一步

I know that goodbye means nothin' at all

我知道,說再見沒有任何意義

Comes back and begs me to catch her every time she falls

妳知道妳心碎時妳能找到誰

 

Yeah, tap on my window, knock on my door

妳有時輕叩我窗門

I want to make you feel beautiful

我只想讓妳覺得快樂

 

I don't mind spending everyday

我不介意每天每夜

Out on your corner in the pourin' rain

即使傾盆大雨也無所謂

Look for the girl with the broken smile

為了那個破碎笑容的女孩

Ask her if she wants to stay awhile

問她是否願意再多待一會 

And she will be loved,

她一定會找到一個愛她的人

and she will be loved

一定會的

And she will be loved,

她一定會找到一個愛她的人

and she will be loved

一定會的

(Please don't try so hard to say goodbye)

拜託別這麼認真說再見

 

Yeah, I don't mind spending everyday

我不介意每天每夜

(Please don't try so hard to say goodbye)

拜託別這麼認真說再見

Out on your corner in the pourin' rain

即使傾盆大雨也無所謂

(Please don't try so hard to say goodbye)

拜託別這麼認真說再見

arrow
arrow
    全站熱搜

    st9140410 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()